Ogólnopolska giełda jachtów, łodzi i czarterów

TES 393 ILLUMINATUS

TES 393 ILLUMINATUS

14 Lis, 2014

W mojej rodzinie TES-ów (Stocznia TES YACHT – Tomasz SIWIK) powstał nowy jacht motorowy TES Illuminatus.

Jego niespotykana sylwetka na pewno zwróci uwagę. Nie jest to tylko akcent stylistyczny, ale przemyślane funkcjonalne rozwiązanie. Jachtem motorowym w marinie cumujemy rufą, ale przy dzikim brzegu konieczne będzie „parkowanie” dziobem by uchronić rufę i uniknąć niebezpieczeństwa uszkodzenia napędu i wtedy zejście z dziobu staje się problemem. Dla młodych sprawnych ludzi drabinka jest wystarczająca, ale dla „nieco” starszych i słabszych załogantów potrzebujemy bardziej komfortowego zejścia na ląd.

Sposobem na to okazały się wysuwane automatycznie stopnie ukryte w załamkach dziobnicy !!! To komfortowe rozwiązanie doceni na pewno cała załoga.

TES Illuminatus jest jachtem budowanym na zamówienie i jako semi-custom da nabywcom niezwykłe możliwości jego indywidualizacji. Wykończenie wnętrza będzie tworzone zgodnie z indywidualnymi oczekiwaniami armatora. W wersji podstawowej pod pokładem przewidziano apartament armatorski na dziobie z własną łazienką z wanną i prysznicem, następnie obszerną mesę z kambuzem, drugim węzłem sanitarnym ogólnym oraz dwie burtowe dwuosobowe koje rufowe. W kokpicie zaplanowano miejsca dla licznej załogi, oraz opcjonalnie możliwość zamontowania grilla naprzeciwko L-kształtnej kanapy. Dodatkowa lodówka kokpitowa przewidziana jest w standardzie. Na dachu pokładówki trzy materace utworzą słoneczną „kanapę” W wersji Hardtop te materace będzie można schować pod daszkiem w czasie niepogody. Wysoki reling zabezpieczy poruszanie się po półpokładach. Wbrew pozorom nie będzie to typowy houseboat lecz rasowy jacht motorowy który w zależności od zastosowanego napędu może być jednostką wypornościową, lub półślizgową, w wersji wypornościowej z silnikiem 50HP prędkość ekonomiczna wynosi 8,5-9 w. (zgodnie z wyliczeniami firmy Nanni) i przy spalaniu 4l/h zapewni zasięg około 800 Mm (dla wersji morskiej jako silnik podstawowy przewidywany jest silnik mocy 90 KM).

Kadłub zaprojektowałem jako półślizgowy z długim falszkilem poprawiającym stateczność kursową. Dla zapewnienia dużej ilości energii elektrycznej dach można wyposażyć we właściwą ilość baterii słonecznych.

Zbiornik wody to 300 – 400 l, zbiornik paliwa 400 l. ogrzewanie, ciepła woda to standard wyposażenia. Dla ułatwienia manewrów portowych jacht jest wyposażony w dziobowy ster strumieniowy. (dodatkowe stery rufowe w opcji).

Zapewniam atrakcyjną możliwość finansowania jachtu, poprzez leasing i kredyt. Wpłata zadatku będzie rozliczana jako pierwsza wpłata leasingowa.

Na życzenie mogę zamontować dowolne silniki takich marek jak Yanmar, Nanni, Vetus ( lub inne na życzenie). Proponowane moce zaczynają się od 30 KM.

Aktualna oferta jachtów żaglowych stoczni TES ze stale dostępnymi i popularnymi modelami TES 678 BT i 720 BT, TES MASTER, TES 32 DREAMER czy TES 28 MAGNAM. W niedługim czasie zostanie „wzmocniona” premierą nowego jachtu żaglowego TES 246 VERSUS – oczekujcie niespodzianki….

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Directory powered by Business Directory Plugin