Ogólnopolska giełda jachtów, łodzi i czarterów

Ekologiczne smary przeciwporostowe

Ekologiczne smary przeciwporostowe

22 Wrz, 2013

Stosowanie materiałów nierdzewnych do produkcji elementów jednostek pływających jest dziś koniecznością, szczególnie przy budowie morskich jednostek pływających. O ile kwestie korozji są w tym przypadku ograniczone do minimum, o tyle nie można zapominać o dwóch zjawiskach, które niosą za sobą szczególne warunki jakim poddawane są elementy na jachtach. Mowa tutaj o efekcie zapiekania się rzadko używanych elementów oraz o występowaniu porostów na elementach narażonych na bezpośrednie działanie wody.

 

Ze zjawiskiem zapiekania najczęściej mamy do czynienia w przypadku niewłaściwego zabezpieczenia elementów ruchomych w okresie, gdy jacht nie jest eksploatowany. Wspomniane zjawisko ma również miejsce w przypadku rzadko używanych elementów nawet, gdy jednostka pływająca jest eksploatowana. Efekt jest jednak zawsze taki sam – problemy z przywróceniem elementów do pierwotnej sprawności. Dlaczego mówimy o tym zjawisku teraz? Niebawem skończy się sezon żeglarski i wiele jednostek zostanie bez wcześniejszego przygotowania odstawiona po to, by przeczekać zimę, a wiosną móc cieszyć się znów radością pływania. Zaniedbanie dobrego przygotowania jachtu do postoju zimowego, skutkować może jednak uciążliwymi naprawami przed sezonem lub w skrajnych przypadkach nawet wymianą całych elementów.

 

Odrębnym pozostaje temat elementów poniżej linii wody. W tych miejscach oprócz zapiekania mamy do czynienia dodatkowo z porostami. Samo zastosowanie farby przeciwporostowej po pierwsze nie we wszystkich miejscach jest możliwe, a po drugie niesie za sobą konieczność odnawiania powłok, które są bardzo toksyczne nie tylko podczas nanoszenia, ale także podczas szlifowania starych warstw. Nie da się bowiem zastosować farby przeciwporostowej tak, aby jej działanie było na tyle długotrwałe, żeby można było raz nałożyć farbę i już zawsze pozbyć się porostów z elementów poniżej linii wody.

 

Od niedawna na naszym rynku dostępny jest środek o nazwie LanoProtect Marine. Dostępny jest zarówno w formie spraju, płynu jak i gęstego smaru.

Czym tak naprawdę jest LanoProtect Marine?

Ponad 15 lat temu zaczęto pozyskiwać lanolinę jako smar do celów przemysłowych. Różnica pomiędzy LanoProtect a innymi środkami smarnymi polega przede wszystkim na tym, że LanoProtect nie powstaje w wyniku działań przemysłu petrochemicznego. Lanolina jest bowiem naturalnym woskiem, który chroni wełnę owczą przed działaniem promieniowania oraz wilgoci. Zatem sam proces pozyskiwania lanoliny nie łączy się z jakimkolwiek negatywnym wpływem na środowisko. Skoro zatem lanolina jest w pełni naturalnym produktem, nie może być on zatem w żaden sposób szkodliwy dla środowiska.

Na czym polega wyjątkowość lanoliny?

Naturalny wosk – lanolina – chroni owce przed wpływem słońca i wody. Takie samo podstawowe zastosowanie znajduje środek LanoProtect Marine. Różnica pomiędzy smarami i olejami naftopochodnymi lub syntetycznymi a LanoProtect polega na tym, że środek ten jest w dużo większym stopniu wodoodporny od wyżej wymienionych związków chemicznych. Zastosowanie środka LanoProtekt na urządzenia elektryczne czyni je w znacznym stopniu wodoodpornymi dzięki wysokiej izolacyjności LanoProtect. Testy wykazały, że zastosowanie LanoProtect na przewodach elektrycznych pozwala na zachowanie izolacyjności nawet w przypadku napięcia 70.000V.

Zastosowanie w technice jachtowej.

LanoProtect Marine dzięki swoim właściwościom z powodzeniem jest stosowane już nie tylko jako smar i olej na elementy ruchome jachtów, ale także dzięki wersji LanoProtect Marine Anti-Foul & Under Water Lubricant, która jest wzbogacona o substancje przeciwporostowe, z powodzeniem jest stosowany do smarowania śrub napędowych i innych elementów znajdujących się w stałym kontakcie z wodą. Dzięki wysokiej izolacyjności i bardzo trudnej wymywalności LanoProtekt stosowany jest do ochrony przewodów i całych układów elektrycznych przed działaniem wilgoci, a nawet bezpośrednim wpływem wody na układy elektryczne.

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Directory powered by Business Directory Plugin